zondag 30 oktober 2011

Dag 85 en 86, mooie feesten:)

Vandaag even andersom, eerst wat ik vandaag gemaakt heb, en daarna het verhaal van gisteren, omdat daar veel foto's bij horen. Vandaag is mijn vader 50 geworden! En aangezien mijn mijn moeder het druk genoeg had om alles te plannen, had ze iedereen gevraagd om een taart te maken. Dus ik heb na kerktijd nog even een lekkere mokkataart in elkaar geflanst, deze keer met lange vingers ipv cake. Ik had ze droog gebruikt, zonder ze eerst nog in de koffie of melk te dopen, maar daardoor bleven ze wel heel knapperig. Dit was trouwens heerlijk makkelijk:
-1 pak lange vingers
-1 pakje roomboter a 250 gram (op kamertemperatuur!)
-1 kleine kop sterke koffie
-150 gram suiker
de creme maak je door roomboter, suiker en koffie bij elkaar te doen (pas even op met de koffie, de creme moet wel boterig blijven, en niet te waterig worden) De helft van de lange vingers leg je dan neer, daarover de helft van de creme, dan weer lange vingers, dan weer creme. evt afwerken met geraspte chocola, vlokken of hagelslag.

Naar het project van gisteren heb ik namelijk al een week lang uitgekeken, maar ik kon er steeds niet zoveel over zeggen. We hebben namelijk met het vrijgezellenfeest van Alieke gehennapaint. Stiekem had ik in de week ervoor al geoefend op mooie patroontjes, dus ik ging meteen lekker aan de slag. Het leuke was overigens, dat de patroontjes zo simpel zijn, dat iedereen wel wat moois kon maken. Kijk hieronder mee naar de mooie creaties die zijn gemaakt!
De arm van Annelee, door mij
 De zus van Alieke, door andere zussen
 mooie voettekening in toffe schoenen
 Glittertekening bij de aanstaande schoonzus van Alieke
 De hand van Alieke 
 Het hartje bij Alieke in de nek
Ik bezig om Aliekes hand nog mooier te maken, met glitters.
Last but not least, de hele club bij elkaar, lekker eten bij de Bazar:)

1 opmerking:

  1. Op de voet vind ik altijd het coolst :D

    En het eten in het restaurant ziet er zo gezellig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen