zondag 9 oktober 2011

dag 64, 65 en 66, een episch weekend in Duitsland.

Het begon allemaal met het idee dat we wijn uit Duitsland op moesten halen. Daarom zouden we als diescommissie naar Duitsland gaan. Uiteindelijk hoefden we de wijn niet meer op te halen, maar zijn we nog wel naar Oberwesel geweest. Vrijdagavond direct na mijn werk zijn we vertrokken, om vervolgens veel in de file te staan, erg lang te rijden, en pas rond 11 uur op de plaats van bestemming aan te komen. Om heel eerlijk te zijn heb ik die dag niks meer gemaakt. Ik was moe, blij dat we er waren, en ik had daar niet echt iets bij de hand om iets mee te maken.
Zaterdagochtend dronk iedereen zijn gratis-logie-wijn-nog-lang-geen-kater weg met heel veel sap en koffie, en gingen we onder leiding van fuhrer Dieuwke Oberwesel verkennen. Wat was dat een mooi plaatsje! Heerlijk gewandeld over de stadsmuur, die uitkijkt op de rijn en modelspoorbaan. Nadat we het dorp een beetje bekeken hadden zijn we omhoog gereden naar de schonburg (ik krijg hier geen puntjes op de letters, dat is irritant). De schonburg is een oud kasteel wat omgebouwd is tot hotel, vanwaar je een heel mooi uitzicht hebt op de omgeving eromheen. Natuurlijk moesten we daar ook even een groepsfoto maken. Binnen hebben we in een ouderwetse kamer met haardvuur en oude boeken nog koffie gedronken. Dat was echt gaaf!

Bij het avondeten kwam mijn project om de hoek kijken, ik ging gebakken appel maken. Maar er was geen kaneel. Dus heb ik chocola bij de appel gedaan. Dat bleek een heel goede combinatie, die het onthouden waard is! De chocola was helemaal in de appel getrokken, heerlijk:)

Op deze foto zie je meer damp dan appel. Komt door de flits, maar je ziet iig het idee.

's Avonds hebben we nog een rondleiding bij een wijnboer gehad, en daar ook een wijnproeverij. Daar moet je maar eens naar vragen, anders blijf ik hier schrijven:)





Vanochtend hebben we ontbeten met american pancakes, op de Dieuwke manier, gebakken door Joanne, Dieuwke en mij, terwijl de mannen zich ontfermden over de bratwurst. Dat was het project van vandaag. Het idee van de pancakes op de Dieuwke manier, is dat je de eiwitten helemaal stevig klopt, en dan door het beslag roert. daar wordt het beslag nog wat steviger van, waardoor je mooi ronde pannekoekjes krijgt.

Last but not least hier een paar mooie foto's van hoe het was, zonder al teveel tekst erbij.

 Joanne en ik helemaal euforisch bij het haardvuur in de schonburg
Dieuwke wist dat ze thee in een toffe theepot met zandloper zou krijgen.

 Inspiratie opdoen met mooie versieringen en mooie letters.
 De zondagochtend wandeling
Uitzicht op het hoogste punt waar we naartoe zijn gelopen. Dit wordt denk ik de nieuwe achtergrond foto van mijn blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten