vrijdag 14 oktober 2011

dag 71: een idee voor geurkaarsen.

Ten eerste: ons huis eet scharen. Ik wilde vanavond eigenlijk weer eens met plastic tassen aan de slag, maar behalve de stofschaar die ik gisteren gebruikte geen schaar te bekennen in huis...
Ten tweede: ja, dit zijn alweer de zoveelste kaarsen in korte tijd die ik maak, maarja, het wordt herfst/winter, en daar horen kaarsen bij.
Ten derde: bij de meeste innovatieve projecten die ik doe check ik eerst even op internet hoe het moet. Vandaag heb ik dat niet gedaan. Dus ik weet helemaal niet of dee kaarsen ook gaan geuren. Maar ik wilde dit al heel lang, en had even geen idee hoe ik het anders moest doen.

Het komt er op neer dat ik 2 grote waxine lichten doormidden heb gesneden, en het lontje bewaard. De was op de welbekende manier (zie comments dag 69) gesmolten. Boven de gesmolten was heb ik 6 wierook stokjes verbrokkeld en bij de was gedaan. Dat was grappig, want de wierook ging helemaal bruisen in de was, als een soort van bruisballen. Nog even geroerd, en daarna de was weer in de cupjes gedaan. Wel even opletten met het terug stoppen van de lonten: Je kunt daar beter even mee wachten tot de was iets is afgekoeld,  anders zakken de lonten in elkaar in de was, en kun je de kaars niet aansteken. Op de foto zie je dat de kaarsen nog niet helemaal gestold zijn, het midden is nog donker/zacht.

Ik heb dus geen idee of deze kaarsen ook echt gaan geuren, maar dat horen jullie nog wel.


Zoals ik gisteren beloofde, heb ik vandaag het t-shirt nog even af gemaakt. Kijk goed naar de foto's, tekst voegt hier niet veel aan toe.


en zo door tot je helemaal onderin het puntje komt. Daar heb ik de onderste twee strengen met een lintje aan elkaar vast gemaakt. Als je goed kijkt zie je dat ik bij het invlechten nog een keer dom ben geweest. Op z'n Hugo Scherff's: Een snicker voor diegene die het als eerste ontdekt.
and for my non dutch followers (in my stats i see that there are people from russia, Canada and germany are following me...): if you want a translation of something, just comment, and i shall see what i can do for you.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten