dinsdag 25 oktober 2011

dag 81 en 82: brood, kruidenboter en een laagjeskaars

Gisteren was weer zo'n dag... Dat ik rond 10 uur s avonds thuis kom, en er eigenlijk voor 11 uur in moet liggen, (want moet er rond kwart over 6 weer uit) en dat ik ook nog wat moet maken. Nou had ik daar gelukkig al een plan voor liggen: Toen ik tussen werk en turnen door even boodschappen wilde doen voor avond eten en ontbijt, was er nergens in de winkel meer brood te vinden. Dus heb ik maar een pak broodmix gekocht, en het stof van mijn broodbakmachine geblazen, en een lekker brood gemaakt. Vanmiddag heb ik om dat even helemaal af te maken ook nog zelf kruidenboter gemaakt. Allemaal pakjes werk, maar daarom niet minder zelfgemaakt:)

Vanmiddag moest ik studeren. En diescommissiedingen regelen. En ook even niks doen, omdat ik daar niet zoveel tijd voor heb. Tussendoor heb ik een kaars gemaakt die ik al een poos van plan was, maar nu eindelijk is gelukt: Een laagjes kaars, met een heleboel kleuren. zo'n kaars kost iets meer aandacht dan een normale kaars, omdat je echt laagje voor laagje moet werken. Om zulke mooie felle kleuren steeds te krijgen heb ik voor elk laagje (naast witte oude kaarsen was) waskrijtjes gebruikt. Die zijn over het algemeen super gepigmenteerd, en gaan niet gek doen als je de kaars gaat branden.

En voor de mensen die zich afvragen waarom er steeds zo'n stokje overheen zit... Dat is om het lont netjes in het midden te houden. Als je dat niet doet zakt ie naar de zijkant, en kun je overnieuw beginnen.

Als de was straks droog is, ga ik de kaars uit het glaasje halen. Dan zie je de kleuren al helemaal mooi:)

3 opmerkingen: