woensdag 28 mei 2014

Week 21: de havermout koekjes van mevrouw Visser

Alweer een aantal weken geleden was ik bij familie Visser, gezellig op zondag een spel aan het doen. Terwijl we daar waren kregen we koekjes die er zélfgemaakt uitzagen, en verschrikkelijk lekker waren. Dus vroeg ik mevrouw Visser om het recept, en die kreeg ik gelukkig, zodat ik ze vandaag voor jullie kan maken:)
Maar voor ik dat recept geef, nog even een Anneke en Celina bedanken, die dit boek voor mij meenamen!(Rutger is de winnaar van heel Holland bakt, en dit is zijn boek)


Maar dan nu het recept. Weer zo'n lekker makkelijke, wel met iets meer ingrediënten deze keer.
Ingrediënten:
- 100 gram zelf rijzend bakmeel
- 150 gram vlugkokende havermout
125 gram boter
- geraspte schil van 1 citroen
- vanille suiker
- evt cranberries of noten (ik gebruikte een halve zak van de mix van de jumbo)

Bereiden:
- Kneed alle ingedienten behalve de cranberries en de noten door elkaar. Als je een goed, stevig deeg hebt mix je de cranberries en de noten er door heen. (ik hield ook wat deeg apart, om mijn nieuwe koekjesstempel op uit te proberen)


- Door de grote stukken in de koekjes is het het mooist om gewoon balletjes te draaien en die een beetje plat te drukken. Ik ging zelf fanatiek verder met mijn koekjesstempel, maar dat sloeg eigenlijk nergens op;).

- Bak nu de koekjes voor ongeveer 10 -15 minuten. ze zijn gaar als ze goudbruin gekleurd zijn.
Eet smakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten