woensdag 21 mei 2014

week 19: nutella cupcakes

Vorige week maakte ik de simpelste cupcakes die ik in tijden gemaakt heb. En ook de lekkerste. Dit recept is een blijvertje dus:)
Daarnaast nog even een bonus foto. Ik wil jullie graag de sieraden kast laten zien die ik voor mijn afstuderen heb gekregen. Ik word er erg gelukkig van:)

Maar dan nu de heerlijk simpele nutella cupcakes.

Ingrediënten:
- 280 gram nutella (of hazelnoot pasta)
- 60 gram bloem
- 2 eieren

(evt voor topping: wat extra nutella en hazelnoten)

- Mix de ingredienten samen door elkaar totdat het mooi luchtig is.


- Schep het beslag in cupcake vormpjes. Dit beslag is precies genoeg voor 12 cupcakes. Bak de cupcakes in 15 minuten gaar. De cupcakes hebben dan een cake structuur. Wil ze ze nog iets zachter en smeuïger dan kun je ze iets korter in de oven laten.

- Voor de topping roosterde ik eerst wat hazelnoten, die ik daarna ik kleinere stukjes hakte.

- Daarna besmeerde ik de cupcakes met nutella en strooide ik de hazelnoten er op. Om je vingers bij op te eten, zo lekker waren deze cupcakes :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten