maandag 28 april 2014

week 17: aardbeien tiramisu

De afgelopen week was eigenlijk heel saai. Ik heb niet veel bijzonders gedaan, zelfs niet met koningsdag. Maar eigenlijk was dat ook wel relaxed, een weekje niks.

Dus kan ik meteen beginnen met het recept van de overheerlijke aardbeien tiramisu :)

Ingredienten: 
250 ml slagroom
2 eetl suiker
250 gr mascarpone
250 gr aardbeien
2 pakken lange vingers
Geraspte (witte)chocolade
+- 100 ml bessenlikeur, of iets wat er op lijkt.

bereidingswijze:
- Giet de bessenlikeur in een ondiep bord. Dompel steeds een lange vinger in de bessenlikeur en leg deze dan in de schaal waarin je je tiramisu maakt. Ga door tot je 1 laag lange vingers hebt.
 - Klop de slagroom stijf met de 2 eetlepels suiker
 - Mix de mascarpone er doorheen.
- Beleg de lange vingers met de helft van het mascarpone-slagroom mengsel. (ik maakte trouwens 2 bakken, 1 om vandaag op te eten, de grote heb ik ingevroren en haal ik later een keer tevoorschijn)
- Leg op de mascarpone een laagje aardbeien. Maak daarna alle lagen nogmaals: dus nog een laag lange vingers met bessenlikeur, een laag slagroom-mascarpone mengsel en een laag aardbeien. Het is wel leuk om deze laag aardbeien iets netter neer te leggen, zodat het meteen mooie garnering is.
- Om het af te maken raspte ik wat chocola over de bovenkant.
- Bedek de bak met een deksel of huishoudfolie en laat een nacht staan in de koelkast om op te stijven.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten