woensdag 16 april 2014

week 14: pistache makronen

De afgelopen weken waren een enorm druk. Best een overgang, van helemaal niks, naar elke dag druk. Maar beter zo dan andersom:) ik vertelde in de vorige blog al dat ik een baantje had, nu kwamen daar nog 2 kleine baantjes bij. PGB werk en interviews uittypen voor bureau sport. Daarnaast mocht ik twee weken geleden weer even buurten op het paco. Wat was dat ontzettend leuk zeg! Ik ben stiekem toch nog harder student dan ik dacht;) Eerst dacht ik dat het door de drukte kwam dat ik niet geblogd had. Maar eigenlijk weet ik wel beter. ik ben helaas gewoon niet zo goed in gestructureerd bloggen. Maar ik kan je vertellen: dit recept is het wachten waard! Ik maakte maar de helft van het recept. Officieel hoort er vulling tussen 2 makronen, maar Fj en ik hadden de makronen namelijk al bijna allemaal op voordat ik er vulling tussen kon stoppen. Oh Well, ook zonder die vulling zijn ze dus heel erg lekker!

Ingrediënten:
- 2 eiwitten
- 75 gram pistachenoten zonder schil
-  gram poedersuiker
- 10 gram gewone suiker

Bereidingswijze:
- Als  je, net als ik normale pistachenoten hebt gekocht, moet je ze eerst even pellen en wassen met een klein beetje water, zodat het meeste zout van de nootjes af is.
- Hak de nootjes dan fijn. Normaal gesproken is een keukenmachine daar handig voor, maar die heb ik niet, dus ik heb het met de hand gedaan. Als je de nootjes in een keukenmachine fijn hakt, voeg dan ook meteen de poedersuiker toe, dit zorgt ervoor dat het niet een smeuïge bende wordt.


- Mix de eiwitten in een losse kom. 
- Als het eiwit mengsel half stevig is voeg dan de gewone suiker toe, en mix tot je een stevig mengsel hebt.

- Roer nu met een spatel het nootjes-poedersuiker mengsel door de eiwitten. Zorg dat je hier heel voorzichtig mee bent, je wilt dat het mengsel luchtig blijft. 

- Schep het mengsel in een spuitzak en spuit mooie rondjes op een bakblik met bakpapier. 

- Laat het bakblik 10 minuten staan zodat er een velletje op komt (bij mij gebeurde dat niet, op de een of andere manier) Verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden.
- Bak de makronen voor ongeveer 10-15 minuten, tot ze stevig zijn, en ze van het bakpapier los komen.

eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten