zondag 29 juni 2014

Week 24: de tankkaart voor fj.

Tsja. De mensen die hier nog komen zijn vaste volgers die ondertussen weten dat regelmatig bloggen niet mijn sterkste kant is. Respect voor mensen die dat wel kunnen overigens!! Ondertussen loop ik drie weken achter met mijn blog. Dat betekent dat ik (als dat enigszins lukt) de komende week nog twee blogs online zet om weer bij te komen. vandaag de eerste inde serie: de tankkaart die ik voor FJ zijn verjaardag maakte. Gemaakt van de lekkerste (en vetste en zoetste) brownie die ik kan maken. Als je het aandurft qua calorieën kan ik je deze Brownie echt aanraden:).

Ingrediënten:
- 250 gram bruine suiker
- 3 grote eieren
- 250 gram boter
- 350 gram pure chocola
- 1 theelepel bakpoeder
- 80 gram bloem
- snufje zout

Bereidingswijze:
- verwarm de oven voor op 160-170° C
- Smelt de chocola en de boter samen en roer goed (smelt het au bain marie of in de magnetron, maar dan wel steeds maximaal een halve minuut, en dan weer roeren
- Neem een mixer en mix de eieren totdat ze licht van kleur worden, mix dan de suiker erdoor en ga door met mixen tot de massa dik en glanzend wordt
- Schep dan voorzichtig de gesmolten chocola erbij.
- Daarna zeef je de bloem erboven met het bakpoeder en spatel dat er voorzichtig doorheen.
- Giet het mengsel in een ingevette bakvorm, 
- Bak de brownie voor ongeveer 45 minuten. Let op: de saté prikker moet er nu juist niet droog uitkomen, brownie hoort wat smeuïg te blijven.

Ik maakte een fout met mijn recept, ik gebruikte zowel zelfrijzend bakmeel als bakpoeder. Mijn brownie stroomde daardoor over. Maar ik kon er nog wel een tank van bouwen. Hieronder zie je de foto's van dat proces. Niet mij. Meest mooie bouwsel, maar zeker herkenbaar als tank:)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten